EXLOO – Bondscoach Rob Ehrens verzorgde woensdagavond drie openbare lessen in het prachtig opgeknapte Hippisch Centrum Exloo. Het programma trok veel publiek. ,,Springen is eigenlijk dressuur rijden, maar dan met hindernissen.”
WINSCHOTEN | YDE – Lisa van der Molen is nog steeds een beetje in de wolken. De 17-jarige amazone werd verrassend winnaar in de finale van Roos in de Regio. Met haar paard Bruce, die ze nog maar vier maanden rijdt, was ze niet te kloppen. ,,Alles wat ik in gedachten had lukte.”
WINSCHOTEN – De finale van het springconcours Roos in de Regio in Winschoten is gewonnen door Lisa van der Molen. De amazone uit Yde was in deze wedstrijd, die in handicap werd verreden, de beste met haar B-paard Bruce (v. Montreal). Ook Rianty Zwart gooide hoge ogen.
DEN BOSCH – Leopold van Asten was zondag de beste in de Grote Prijs van Indoor Brabant. De 40-jarige ruiter uit Venray was in met VDL Groep Zidane de snelste in de barrage. Hij bleef zijn landgenoten Wout-Jan van der Schans en Marc Houtzager nipt voor.
DEN BOSCH – Hans Peter Minderhoud was zaterdag bij Indoor Brabant de beste in de wereldbekerwedstrijd. Hij won met Glock’s Flirt in de kür op muziek en kreeg een staande ovatie. Minderhoud reed voor het eerst zijn nieuwe kür.
DEN BOSCH – Jerich Parzival heeft zaterdag tijdens Indoor Brabant op een ingetogen en waardige manier afscheid genomen van de sport. Alle grooms vormden een erehaag. Cornelissen vertelde dat ze veel aan Parzival te danken heeft. Het paard heeft letterlijk haar leven veranderd.
WINSCHOTEN – Marloes Oosterhof wordt de nieuwe amazone bij de stal van Christa Larmoyeur. Oosterhof is geen onbekende op de stal in Winschoten, want ze heeft er ooit stage gelopen. ,,Het hele team is blij met haar komst”, meldt Christa Larmoyeur.
ERMELO – Drentse deelnemers domineerden vrijdag de M2 tijdens het KNHS-kampioenschap. Frans van den Heuvel uit Schoonloo werd kampioen en Floor van Manen uit Emmen eindigde als tweede.
EXLOO – De heropening van het vernieuwde Hippisch Centrum Exloo op vrijdagavond 17 maart gaat gepaard met een omvangrijk programma, dat al op de woensdag begint en tot en met zondag duurt. Hoogtepunten zijn clinics van de bondscoaches Rob Ehrens en Monique Peutz.
9 maart 2017 19:06
We gebruiken cookies voor statistieken en om de site te verbeteren. Kies hieronder je voorkeur.