Hans Peter Minderhoud aan kop in wereldbeker Indoor Brabant
DEN BOSCH – Hans Peter Minderhoud schreef tijdens Indoor Brabant de wereldbeker dressuur op zijn naam. Hij zette zaterdag met Glock’s Flirt een winnend percentage neer van 81.775.
DEN BOSCH – Hans Peter Minderhoud schreef tijdens Indoor Brabant de wereldbeker dressuur op zijn naam. Hij zette zaterdag met Glock’s Flirt een winnend percentage neer van 81.775.
ERMELO – Met een elfde plaats voor Drents kampioene Aniek Schraa en een zesde plaats voor Fries kampioene Thea Dijkstra kwamen de Noordelijke amazone knap voor de dag in het M2-kampioenschap van de KNHS. De titel was voor Katie Werring uit Harmelen.
DEN BOSCH – Hans Peter Minderhoud won vrijdag met een mooie score van 76,48% de Grand Prix tijdens Indoor Brabant. Met Glock’s Flirt verwees de ruiter uit Oosterbeek de Spaanse Beatrix Ferrer-Salat naar de tweede plaats. Diederik van Silfhout werd derde.
ERMELO – Daphne van Peperstraten pakte zaterdag met Wonderful Girl tijdens het KNHS-kampioenschap de titel in de Z2 cat. D/E pony’s. Marten Luiten uit Winschoten werd reservekampioen met Goldwin’s Hoeve’s Movie Star. ,,Helemaal te gek”, aldus Marten.
ERMELO – Marc-Peter Spahn had zich ongetwijfeld meer voorgesteld van zijn optreden met Djorn van de Demro Stables tijdens het KNHS-kampioenschap. De Gronings kampioen kwam in de ZZ-licht niet verder dan de 21e plaats. ,,Djorn was te fris. Maar leerzaam was het wel.”
ERMELO – Marieke van der Putten is KNHS-kampioen geworden in de ZZ-licht. De amazone uit Apeldoorn imponeerde ook in de kür met de goedgekeurde hengst Elcapone (v. UB 40). Drents kampioene Ellen Wynia werd achtste. In de Z2 was de titel voor Kirsten Brouwer en de hengst Eye Catcher (v. Vivaldi).
ERMELO – Marieke van der Putten won vrijdag tijdens het KNHS-kampioenschap de verplichte proef in de ZZ-licht. Beste Noordelijke deelnemer was Drents kampioene Ellen Wynia. Zij werd achtste met Chakakahn en mag daarmee nog net door naar de kür. De jury waardeerde haar proef heel verschillend.
ERMELO – De Noordelijke afvaardiging heeft vrijdag goed gepresteerd in de Z1 tijdens het KNHS-kampioenschap. Achter kampioene Fransje van der Meer uit Nootdorp eindigde Veronique Roerink uit Beilen als tweede. Laura Zwart uit Oosterwolde werd derde.
BIERUM – Féline Bakker is enkele dagen na het Gronings kampioenschap nog een beetje in de wolken. En geef haar eens ongelijk. De 16-jarige amazone uit Bierum sleepte drie titels in de wacht. ,,Een bizarre dag, echt geweldig!”