ONSTWEDDE – De eerste Subtop wedstrijd die zaterdag bij De Driesporen in Onstwedde werd georganiseerd is door deelnemers en publiek goed ontvangen. Bennie van Es haalde met 66,57% de hoogste dagscore met de bonte Maurits van Nassau.
NIEUW EN ST. JOOSTLAND – Marjan Hooge is vrijdag tweede geworden in de landenproef Junioren tijdens de tweede editie van het CDI Zeeland Outdoor. De Drentse amazone hoefde met Fulltime alleen de Duitse Kristin Biermann met Zwetcher voor zich te dulden.
ONSTWEDDE – Aanstaande zaterdag 11 april organiseren de Driesporenruiters voor het eerst een dressuurwedstrijd voor de Subtop. ,,We hopen dat het kan uitgroeien tot een mooie traditie”, aldus Jarmilla Peterson, die haar schouders onder het initiatief heeft gezet.
TOLBERT – Nicole de Leeuw uit Ruinen won zaterdagmiddag tijdens Indoor Tolbert de kür op muziek. De Drents outdoorkampioene in de Z2 was de beste met haar eigen fokproduct Duvel. Bennie van Es had het nakijken met Stjinnendaam’s Fetze.
TOLBERT – Ellen Wynia is vrijdag winnaar geworden van de dressuur in de klasse Z2 tijdens het concours hippique Indoor Tolbert. De amazone uit Steenbergen was met Chakakahn in haar rubriek een klasse apart en wist met een ruime voorsprong de overwinning naar zich toe te trekken.
TOLBERT – Winnen op je verjaardag. Dat gebeurt niet iedereen, maar Femke Beljon lukte dat donderdag tijdens Indoor Tolbert wel. De amazone die donderdag 27 jaar werd, zegevierde tijdens de eerste dag van het concours in de HJC Manege in Tolbert in de Lichte Tour Intermediair 1.
DEN BOSCH – Edward Gal won dit weekend alles wat er te winnen viel bij de dressuur tijdens Indoor Brabant. Vijf keer stond Gal vooraan in de prijsuitreiking. De belangrijkste overwinning was zaterdagmiddag in de kür, meetellend voor de wereldbeker. Gal won met Glock’s Undercover.
ERMELO – Diana Boer uit Slagharen pakte zaterdag overtuigend het KNHS Indoorkampioenschap ZZ-licht met de 8-jarige Nebim’s Hot Fever (v.Hotline). Lisanne der Nederlanden werd tweede met Dion Johnson DVB en Drents kampioene Veronique Roerink eindigde als derde met Calibre.
ERMELO – Diederik van Silfhout pakte zondag zijn eerste KNHS-titel. De 26-jarige ruiter uit Lunteren werd met Bonzanjo (v. Jazz) kampioen in de zware tour. Marlies van Baalen werd tweede en de Drentse Marjan van der Jagt pakte knap de derde plaats.
1 maart 2015 19:18
We gebruiken cookies voor statistieken en om de site te verbeteren. Kies hieronder je voorkeur.